Bij gebrek aan successen in de Formule 1 zoekt Lewis Hamilton zijn heil nu buiten de sportwereld…
Veganist Lewis Hamilton wil de wereld verbeteren met fast food
Dat blijkt ook maar weer, nu hij een eigen fast food keten is begonnen. Via deze zaak verkoopt Lewis namelijk allerlei gezonde en duurzame snacks. Het is een vernieuwend en opmerkelijk concept: een hamburgertent voor vegetariërs. Het gaat om het bedrijf ‘Neat-Burger’. Met de slogan “0% cow, 100% wow”, hoopt het bedrijf veel vegetariërs te kunnen aantrekken. De fast food-keten pakt het groot aan. Het heeft in totaal 11 vestigingen, waarvan er maar liefst 7 in Londen te vinden zijn. Daarnaast heeft het concern nog twee vestigingen in New York, en één in Dubai. Met de plantaardige burgers wil het bedrijf inspelen op de behoefte van veel mensen om een gezonde leefstijl te hanteren.
Het bedrijf geeft via hun website aan een voorbeeld te willen zijn voor andere ondernemingen, door middel van verkoop van uitsluitend duurzame producten. Daarmee wil de onderneming een bijdrage leveren aan het verminderen van de wereldwijde ecologische voetafdruk.
Lewis Hamilton is zelf in 2017 al veganistisch geworden. Hij was al een langere tijd bezig om hiermee iets op te zetten. In zijn vrije tijd is de F1-coureur al volop bezig om dierenrechten en sociale rechtvaardigheid te promoten.
Andere bedrijven van Lewis Hamilton
Naast genoemd bedrijf heeft hij, samen met manager Penni Thow ook nog zijn eigen film en TV-productiemaatschappij: Dawn Apollo Films. Hij heeft op dit moment twee grote projecten op de rol staan. Als eerste heeft hij een Formule 1 film met Bratt Pitt in gedachte, waarmee hij een groot internationaal publiek wil bereiken. De film heeft nog geen titel. Het is al wel bekend dat Joseph Kosinsky de film zal regisseren. Dit is de man achter de kaskraker Top Gun: Maverick, die onlangs genomineerd is voor een Academy Award voor de beste film. De film van Hamilton gaat over een gepensioneerde F1-coureur, die mentor wordt van een team rondom een jong talent. Het wordt verwacht dat binnen een paar weken al kan worden begonnen met het filmen. De film zal hoogstwaarschijnlijk over minimaal een jaar kunnen worden uitgebracht.
Daarnaast is Lewis Hamilton ook bezig met een autobiografische documentaire, waarbij hij gebruik maakt van zijn eigen ervaringen in de coureurswereld.
Ook F1-coureur Fernando Alonso heeft een eigen bedrijf
Lewis Hamilton is niet de enige F1-coureur die commerciële activiteiten ontplooit. Fernando Alonso is er namelijk ook zo een. Hij heeft, samen met een aantal vrienden het kledingmerk Kimoa opgericht. Dit surf gerelateerde kledingmerk verkoopt allerlei kleding in de vorm van t-shirts, truien, zonnebrillen of bijvoorbeeld petten. Eerst dacht Fernando Alonso aan een restaurant in de buurt van Barcelona, maar een paar vrienden overtuigden hem ervan dat het beter was om het wat groter aan te pakken. Uiteindelijk paste een kledingmerk ook beter bij de levensstijl van de Spaanse coureur. Inspiratie voor zijn ontwerpen haalt Alonso uit de zee. Hij is namelijk zelf geboren in Oviedo in Noord Spanje, niet ver van de zee…